PILATES

Pilates – pod kierunkiem Reginy Mąkowskiej zaczął działać w roku 2010, w ramach działalności firmy Studio „Art.Strit”
Od 2014r prowadzony jest w Nowogardzkim Domu Kultury.
„Kiedy rozciągam ciało, rozciągam umysł, kiedy wzmacniam mięśnie, wzmacniam wiarę w siebie i poczucie pewności, kiedy nabieram wytrzymałości czuję, że mogę łatwiej zmagać się ze stresem i wyzwaniami dnia codziennego” - Paulina Mąkowska
Poznaj wspaniałą alternatywną formę ruchu, nie musisz wysilać się ponad swoje siły, aby zachować sprawność i poczuć się lepiej. Profilaktyka i terapia w jednym. Zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć. Pilates nie tylko znosi ból, ograniczenia ruchu, ale i uodparnia organizm.
Jest to metoda mającą na celu stworzeniu równowagi w ciele. Jest treningiem "dobrego samopoczucia". Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje. Ćwiczenia bez stresu i męki, wykonywane przy dźwiękach spokojnej muzyki wprowadzają nas w dobry nastrój i poprawiają wygląd naszego ciała. Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Ćwiczenia te zostały opracowane w latach dwudziestych ubiegłego wieku przez Josepha Pilatesa, aby umożliwić kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpieczny powrót do treningów i zachowanie kondycji. Od tego momentu Metoda Pilatesa została zaadoptowana do użytku dla całego społeczeństwa. Główną zaletą ćwiczeń jest ich efektywność. Jest to trening całego ciała w skład którego wchodzą ćwiczenia inspirowane jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi. Ich istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. System ten jest ukierunkowany na poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Zadaniem instruktora Pilatesa jest nie tylko dbanie o wzmacnianie mięśni u ćwiczących, ale nauczenie ich, jak utrzymywać prawidłową postawę. Kluczowe znaczenie ma zachowanie naturalnych krzywizn kręgosłupa i prawidłowe ułożenie miednicy, nie tylko podczas ćwiczeń, ale przede wszystkim we wszystkich ruchach wykonywanych na co dzień. Ten nieaerobikowy system ćwiczeń wymaga wysokiej koncentracji i skupienia, polega bowiem na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. Poprzez prawidłowe wykonywanie ćwiczeń możesz wysmuklić swoją sylwetkę, uzyskać płaski brzuch i pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, przygotowuje ciało do aerobowych form ruchu. Ze względu na to, że Pilates nie obciąża aparatu ruchu tak jak inne formy aerobowe, zalecany jest jako wstęp do intensywnych ćwiczeń przy nadwadze. Pilates jest całkowicie bezpieczną metodą ćwiczeń, jednak w szczególnych przypadkach niektóre osoby powinny skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem ćwiczeń.